fbpx

Blog

Group Study Online Learning

7 navika emocionalno inteligentnih ljudi


U današnjem svetu biznisa i velikih kompanija, ako malo bolje pogledamo strukturu ljudi koji se nalaze na njihovom vrhu, možemo primetiti da oni često nisu prošli formalni proces obrazovanja, nisu imali visoke ocene na fakultetu niti su članovi MENSE. Međutim, ispit na kome bi imali sve poene bio bi test socijalnih i emotivnih veština – to je upravo ono što ih izdvaja i čini uspešnim!

    Pravila poslovanja i procene potencijalnih zaposlenih se sve više menjaju i usmeravaju ka ličnim kvalitetima, poput inicijativnosti, empatije, fleksibilnosti, integriteta. Stoga je dokazano da deca kojima se u ranom detinjstvu, adekvatnim vaspitanjem utiče na zdrav razvoj njihovih inter- i intrapersonalnih veština mogu obezbediti veće šanse za uspeh u kasnijem, kako emotivnom, tako i poslovnom životu. 

  1. Fokusiraju se na dela, a ne na reči

    Bilo je da je reč o privatnom ili poslovnom životu, svesni su da uticaj na druge mogu postići isključivo svojim delima. Onoga ko samo govori o idejama i planovima ljudi će saslušati, onoga ko to i učini, ljudi će slediti. 

  1. Imaju zdravu samokritičnost

    Svesni su svojih kvaliteta i prednosti i ne stide se da ih pokažu. Isto tako, znaju da svako može da pogreši ili ne bude u pravu, zato uvek proveravaju sebe, svoje postupke i dela, znaju svoje mane i slabosti i trude se da ih promene ili smanje njohovo dejstvo.

  1. Ne udaljavaju se od cilja

    Svesni su ciljeva kojima teže i ne dozvoljavaju da im sitnice ometu fokus sa njih. Na taj način grade doslednost u svojim mislima i delima, što im pruža integritet i poštovanje drugih ljudi i doslednost u međuljudskim odnosima. 

  1. Razvijaju svoj emocionalni vokabular

    Svi ljudi imaju emocije, ali samo nekolicina ume da ih identifikuje i izrazi pomoću reči. Neregistrovane emocije često dovode do iracionalnih izbora ili kontradiktornih akcija. Ljudi sa visokom EI se trude da zagospodare svojim emcijama tako što će ih razumeti.

  1. Oprostiće, ali neće zaboraviti

    Emocionalno inteligentni ljudi opraštaju jer ne žele da gaje loša osećanja prema nekome, ali neće zaboraviti to loše iskustvo kako bi izbegli da se opet nađu u neprijatnoj situaciji.

  1. Pozitivni su, ma šta god se dešavalo

    Oni ne dozovoljavaju nikome da sputava njihovu sreću. Imaju svoje principe i pridržavaju ih se. To ne znači da nisu otvoreni za kritike ili savete, prihvatiće ih i razmotriti ali to neće uticati na njihov stav o sebi niti će dozvoliti da ih “izbaci iz koloseka”.

  1. Održavaju kontakte

    Oni pre svega uživaju u sticanju novih poznanstava i trude se da ih kontinualno održavaju. Znaju koliko su socijalne veze bitne, posebno kada su prijateljstva ili posao u pitanju. Čak i u slučaju loše saradnje ili iskustva, emocionalno inteligentni ljudi ulažu napor da očuvaju konekcije sa tim osobama. 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prijavite se preko Društvenih mreža: